خداوند در درون و باطن انسان نیروهائی قرار داده که حهلت حقیقت جوئی و کنجکاوی دارد،میل رسیدن به بارگاه عظمت خداوندی دارد.میل دارد هرچه زودتر این راه را طی کند و با تمام سرعت،خودش رابه سرچشمه دریای دریای زلالل معرفت برساندو در آنجا ساکن شود وبا موجودات آن دیار مشغول راز و نیاز شود.اما نیروهای طبیعی و نفس حیوانی دیوارها و سیم خاردارها گذاشته و هزازان شیاطین نگهبان بر سر راه گماشته و راه مقصود ما را بسته است.

خواسته های مجازی را نشان میدهد وما را به بیراهه مشغول می کند،بطوری که :هر چه بیشتر خواسته حقیقی خود را میجوئیم کمتر پیدا می کنیم و هرچه بیشتر می دویم ،از مقصود دور تر میشویم.

با اینکه حس حقیقت جوئی و علاقه سعادتمند شدن در ما وجود دارد ولی شیطان نفس ما را فریب میدهد و لذتهای حیوانی را در نظر ما زیبا می سازد.

برای همین است که به نیرنگ نفس،هرکس ارزش زندگی و سعادت خودش را در چیزی تصور میکند و وقت و تلاش خودش را برای رسیدن به ان صرف میکند.

بادهای غرور و  خودپسندی او را به بیابانی وحشتناک پرت کرده خود و خدای خود را فراموش میکند 

 اگر با نظر عبرت رفتار مردم را ببینی،به خوبی می فهمی که شراب گل آلود دنیا چنان مستشان کرده و از خود بیخود شده اند که دیگر انتظار بیداری و مستی از سر آنها پریدن وجود ندارد . ادامه دارد-اللهم صل علی محمد و آل محمد


دسته ها :
شنبه نوزدهم 11 1387
X